MEDIACAP notuje największe przychody kwartalne w historii firmy

MEDIACAP SA, polska niezależna spółka z branży marketingowej, w I kwartale 2014 r. osiągnęła skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 13,1 mln zł, wzrost EBITDA do 1,1 mln zł a zysk netto w wysokości 290 tys. zł. Po raz pierwszy dane skonsolidowane uwzględniają wyniki przejętych w IV kwartale ub. r. spółek The Digitals i Grupy IQS, co daje MEDIACAP SA największe historycznie przychody kwartalne.

Wysoka dynamika skonsolidowanych zysków operacyjnych jest wynikiem konsolidacji nowych i bardziej rentownych podmiotów. Pomimo dynamicznych wzrostów na poziomie zysków operacyjnych, skonsolidowany wynik netto rósł wolniej w omawianym okresie głównie z uwagi na rosnące obciążenia podatkowe (do tej pory spółka korzystała z tarczy podatkowej), a także większy udział akcjonariuszy mniejszościowych w generowanych zyskach (Mediacap SA posiada 53% w Grupie IQS i 51% w The Digitals). Jednostka dominująca zanotowała ujemną dynamikę przychodów i zysków, jednak jest to spowodowane wysoką bazą porównawczą z ubiegłego roku poprzez realizację dużego zlecenia dla PARP. Obecnie przychody powróciły do znormalizowanej wielkości.

„Należy pamiętać, że z uwagi na silną sezonowość w branży, pierwszy kwartał jest z reguły jednym z najsłabszych w roku. Od początku bieżącego roku mocno zdywersyfikowaliśmy nasze przychody, które już teraz rozkładają się na cztery istotne obszary biznesowe. Zgodnie z przyjętą strategią będziemy kontynuować rozwój spółki przez fuzje i przejęcia podmiotów, dzięki którym zwiększymy skalę działania, co przełoży się na silny wzrost wyników finansowych.” - mówi Jacek Olechowski, prezes zarządu MEDIACAP SA.

MEDIACAP raportuje według Polskich Standardów Rachunkowości (PSR), co skutkuje dodatkowym obciążeniem wyniku netto z tytułu odpisów amortyzacyjnych wartości firmy (na koniec marca 2014r. wartość firmy jednostek podporządkowanych wynosiła 8,8 mln zł). Przejście na Międzynarodowe Standardy Rachunkowości (MSR) w związku z planowanym przeniesieniem spółki na GPW, spowoduje, iż nie będzie konieczności dokonywania kwartalnych odpisów, co w sytuacji utrzymania wartości firmy pozytywnie wpłynie na wynik netto.

„Wierzymy, że przejście spółki na główny parkiet będące podstawą naszej strategii, zagwarantuje spółce mocniejszą pozycję na rynku oraz większe korzyści dla akcjonariuszy, między innymi dzięki łatwiejszemu dostępowi do kapitału i lepszej płynności.” – dodaje Jacek Olechowski, prezes zarządu MEDIACAP SA.

źródło: InvestSight