MARKA działa w największych miastach Polski

Notowana na NewConnect spółka Marka S.A. zrealizowała kolejny etap ekspansji terytorialnej. Za pieniądze uzyskane z emisji obligacji otworzyła cztery nowe oddziały, zatrudniła pracowników i sukcesywnie zwiększa sprzedaż pożyczek.

W wyniku, poprzedzającej debiut na Catalyst, emisji obligacji spółka zebrała 14,1 mln zł – większość tej kwoty przeznaczyła na uruchomienie nowych oddziałów: w Gdańsku, Łodzi, Krakowie i Toruniu.

Na początek Marka zatrudniła w nowych placówkach ponad 20 pracowników etatowych i ok. 65 przedstawicieli. Wszyscy przeszli odpowiednie szkolenia i już wykonują swoje obowiązki, a oddziały funkcjonują na pełnych obrotach. Nadal trwa poszukiwanie przedstawicieli handlowych.

- Nasze najpilniejsze plany to rozbudowa działu operacyjnego poprzez zwiększanie sieci przedstawicieli i pozyskanie jak największej liczby klientów, dzięki szeroko zakrojonej akcji marketingowej – zapowiada prezes Marka S.A., Krzysztof Jaszczuk.

Nadal też są szanse na pracę na stanowiskach etatowych.

- W niektórych oddziałach proces rekrutacji na te stanowiska jeszcze trwa, a aktualne oferty pracy są dostępne na naszej stronie internetowej – mówi Ewelina Borkowska z Marka SA.
Zapotrzebowanie na szybkie pożyczki na terenach działania nowych placówek jest bardzo duże - od uruchomienia oddziałów udzielono ich już ponad 200, a liczba ta sukcesywnie wzrasta.

- Z naszej praktyki wynika, że w miejscowościach, w których pojawiamy się po raz pierwszy, natychmiast zgłaszają się potencjalni klienci, choć nie wszyscy spełniają nasze warunki – dodaje prezes Jaszczuk. – Sprzyja nam również sytuacja rynkowa – na terenach działania nowych oddziałów istnieje raczej niewielka konkurencja. Naszym głównym konkurentem pozostaje brytyjski lider szybkich pożyczek, działający na polskim rynku (Provident).

Dzięki uruchomieniu nowych oddziałów, Marka S.A. znacznie powiększyła zasięg swojego działania. Cztery nowe placówki są też kolejnym etapem mającym przyczynić się do realizacji prognoz finansowych firmy. W 2011 r. Marka udzieliła blisko dwukrotnie więcej pożyczek niż w 2010r. – na łączną kwotę ponad 25 mln zł. W tym roku firma planuje wypracować 25,7 mln zł przychodów oraz 4 mln zysku netto. W kwietniu spółka zamierza zadebiutować na Catalyst, a wciągu trzech lat osiągnąć ponad 52 milionów zł ze sprzedaży pożyczek.

źródło: MASZ-MEDIA