DKSH, szwajcarski holding notowany na giełdzie w Zurychu, specjalizujący się w usługach ekspansji rynkowej podpisał z InventionBio z Grupy Hub.Tech umowę o zachowaniu poufności. Bydgoska spółka opracowująca innowacyjne rozwiązania w biotechnologii przemysłowej została dostrzeżona przez francuski oddział dystrybutora, po wygranej w prestiżowym, międzynarodowym konkursie branży kosmetycznej The Cosmetic Victories. Rozmowy o współpracy z partnerem będą dotyczyć dostarczania surowców na bazie inteligentnych nośników InventionBio, do dużych zagranicznych producentów kosmetyków.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy przejść do dalszego etapu rozmów z DKSH. Jest to globalny dystrybutor, dostarczający surowce kosmetyczne do producentów na całym świecie. Każde wejście z produktem na nowy rynek jest związane ze skomplikowaną dokumentacją, niezbędną papierologią, badaniami, które trzeba przeprowadzić, aby móc dostarczać tam swoje surowce. Dzięki jego długoletnim kontaktom biznesowym, kompleksowej sieci kontaktów i dużym know-how, potencjalna współpraca otworzyłaby przed nami dostęp do wielu kluczowych rynków – podkreśla Marcin Pawlikowski, wiceprezes Grupy Hub.Tech.
DKSH jest wiodącym światowym dystrybutorem m.in. innowacyjnych składników i preparatów dla przemysłu kosmetycznego i higieny osobistej. Firma oferuje dowolną kombinację usług zaopatrzenia, marketingu, sprzedaży, dystrybucji i obsługi posprzedażowej. Jej podstawową działalnością jest wspieranie innych firm w rozwijaniu ich działalności na nowych lub istniejących rynkach. Z 850 lokalizacjami biznesowymi w 36 krajach i ponad 33 tys. specjalistów, jest to jedna z 30 najlepszych szwajcarskich firm pod względem sprzedaży i pracowników. W 2020 r. DKSH wygenerował roczną sprzedaż netto w wysokości 10,7 mld CHF, a jego obecna kapitalizacja oscyluje wokół 4,6 mld CHF.
– Po wygranej w The Cosmetic Victories nawiązaliśmy kontakt z francuskim oddziałem DKSH. Myślę, że to właśnie potencjalnie pierwszy rynek na jaki wejdą nasze surowce. Francja nie od dziś jest globalnie poważana jako światowa stolica kosmetyków. Jest to bardzo duży i chłonny rynek, gdzie zapotrzebowanie na surowce kosmetyczne jest spore, biorąc pod uwagę chociażby liczbę stacjonujących tam globalnych graczy, takich jak m.in. L’Oreal, Channel, Dior, Yves Saint Laurent, Bioderma czy L’Occitane. Podpisaliśmy umowę o poufności, obecnie jesteśmy w trakcie rozmów o samym produkcie i sposobie dostaw – podsumowuje Marcin Łukaszewicz, prezes InventionBio.
InventionBio jest właścicielem innowacyjnej technologii opartej na procesie biotransformacji biomasy roślinnej z wykorzystaniem przeznaczonych na ten cel mikroorganizmów probiotycznych. W procesie biorafinacji pozyskuje się m.in. biosurfaktanty i biopolimery, wykorzystywane w przemyśle kosmetyczno-chemicznym oraz inne związki o właściwościach prozdrowotnych do zastosowania w żywności jak i paszach dla zwierząt.
Grupa Hub.Tech wraz z InventionBio zamierza zadebiutować równolegle na rynku głównym GPW w 2021 r.
źródło: InnerValue Investor Relations