THE FARM 51 GROUP - Globalny sukces marketingowy GET EVEN

GET EVEN, najnowszy projekt producenta gier The Farm 51 Group, w minionym tygodniu został oficjalnie zapowiedziany. Zainteresowanie projektem przerosło oczekiwania twórców gry. Zaprezentowany w ramach kampanii promocyjnej trailer tylko na oficjalnym kanale YouTube The Farm 51 w ciągu dwóch dni zanotował 0,5 mln odsłon, a informacje o wyróżniającej się wyjątkowym fotorealizmem grze zostały opublikowane na głównych stronach najpopularniejszych globalnych portali dla graczy i ekspertów.

- Jesteśmy mile zaskoczeni entuzjastycznym przyjęciem GET EVEN, już dziś możemy zaryzykować twierdzenie, że zapowiedź GET EVEN to jeden z najbardziej spektakularnych promocyjnych sukcesów polskiej branży gier w ostatnich miesiącach. Do tej pory na podobne zainteresowanie mogły liczyć wyłącznie wysokobudżetowe produkty polskich firm, takie jak Wiedźmin czy Dead Island. Nie mieliśmy wątpliwości, że GET EVEN to projekt wyjątkowy, przełamujący schematy segmentu gier FPS, o bardzo dużym potencjalne by odnieść sukces, zarówno artystyczny jak i komercyjny. Reakcja branżowych ekspertów jak i samej społeczności graczy utwierdziła nas w tym przekonaniu – ocenia Robert Siejka, prezes The Farm 51 Group.

Globalna zapowiedź GET EVEN została zrealizowana we współpracy z dwiema uznanymi firmami z Wielkiej Brytanii i USA, specjalizującymi się w promocji gier komputerowych. Kampania informacyjna miała w założeniu dotrzeć przede wszystkim do mediów i profesjonalistów branżowych. Już po kilku godzinach od jej startu okazało się trailer gry spotkał się z gorącym przyjęciem samych graczy. – Szacujemy, że już w kilkanaście godzin po upublicznieniu trailera gry zanotował on milion odsłon, liczba ta sukcesywnie rośnie. Zapowiedź gry stała się głównym newsem na największych światowych portali o grach: IGN, Gamespot, Eurogamer, PC Gamer, Kotaku, Joystiq, Game Trailers, Game Informer, pojawiła się również jako pierwszy news prestiżowym newsletterze informacyjnym amerykańskiej branży gier, A-List Daily. Skrzynki pocztowe The Farm 51 zostały dosłownie zasypane mailami nie tylko od dziennikarzy, zarówno branżowych jak i mainstreamowych (m.in. angielski The Guardian), ale i potencjalnych partnerów biznesowych, pytających o Get Even – informuje Łukasz Mach, dyrektor marketingu The Farm 51 Group.

- Film prezentujący Get Even ukazał się w idealnym momencie. Branża przeżywa dziś spore rozczarowanie brakiem wyraźnego skoku jakości graficznej gier w ostatnich latach. I właśnie na ten grunt trafił trailer Get Even pokazując zupełnie nową, innowacyjną technologię tworzenia grafiki. Obraz jest bowiem niepowtarzalnym połączeniem scen filmowych z ujęciami samej gry. Granica między ujęciami rzeczywistymi, a tymi z gry, nie jest łatwa do wychwycenia. Grafika Get Even opiera się na skanach 3D rzeczywistych miejsc i postaci, dlatego lokacje pokazane w trailerze nie tylko wyglądają realistycznie, ale po prostu istnieją realnie – analizuje Wojciech Pazdur, członek zarządu i dyrektor produkcji The Farm 51 Group.

Trailer gry można obejrzeć pod adresem: http://www.youtube.com/watch?v=4dnw9dWISvw

Wydanie GET EVEN planowane jest na rok 2015, przy nastawieniu na dystrybucję cyfrową. W założeniu gra przeznaczona jest zarówno na konsole nowej generacji, jak i nowoczesne maszyny PC. Notowana na rynku alternatywnym GPW spółka rozważa samodzielne wydanie gry, co pozwoliłoby znacząco podnieść rentowność projektu.

źródło: Exchanges