BERG HOLDING - Farmy Fotowoltaiki aktualizują strategię działalności

Zarząd Berg Holding SA aktualizuje strategię działalności Farm Fotowoltaiki SA. Dzięki jej realizacji spółka osiągnie przychody ze sprzedaży na poziomie ok. 9,7 mln zł rocznie w perspektywie kolejnych 15 lat. Inwestorzy społecznościowi, którzy niebawem będą mogli obejmować akcje nowej emisji, będą partycypowali w zysku generowanym przez wszystkie projekty Farm Fotowoltaiki. Debiut akcji Farmy Fotowoltaiki na rynku NewConnect planowany jest między czwartym kwartałem br., a pierwszym kwartałem 2022 roku.

Strategia rozwoju Farm Fotowoltaiki pokazuje nasz pełen potencjał na najbliższe lata. Działamy w dynamicznej branży OZE, aktualizacja planów spółki jest potwierdzeniem dla naszych obecnych i przyszłych akcjonariuszy, że jesteśmy przygotowani do zmian, jakie będą zachodziły w polskiej energetyce – mówi Kamil Kita, prezes Farm Fotowoltaiki SA, jednocześnie członek zarządu Berg Holding SA.

Strategia Farmy Fotowoltaiki na lata 2021-2023 zakłada pozyskanie w tym roku kapitału zewnętrznego od 4 do 10 mln zł na sfinansowanie bieżącej działalności oraz realizację planowanych inwestycji. Spółka planuje również przeprowadzenie kampanii crowdfundingowej – promowanej na Crowdway – oraz pozyskanie od inwestorów społecznościowych 4,05 mln zł.

Farmy Fotowoltaiki planują realizację prac montażowych oraz uruchomienie farmy w Nagoszynie. Spółka zamierza ponadto zainwestować w podmiot działający na rynku fotowoltaiki w formie zakupu udziałów na poziomie 5% – 45%. W latach 2021 – 2022 spółka zrealizuje instalacje fotowoltaiczne o mocy od 1MW do 10MW, natomiast w latach 2022 – 2023 o mocy do 40MW. Spółka obecnie dewelopuje farmy o łącznej mocy 72 MW.

Ponadto Farmy Fotowoltaiki w ramach planowanej strategii zakładają rozwój sieci wykonawczej i dystrybucji przez zawiązywanie współpracy z kolejnymi partnerami i firmami projektowo-montażowymi, rozwój zaplecza techniczno-handlowego oraz badawczego przez budowę własnego zespołu firm podwykonawczych, w systemie relacji B2B oraz budowę bazy inwestorów zainteresowanych zakupem farm fotowoltaicznych lub inwestycjami w branży fotowoltaiki. Ponadto spółka prowadzić będzie działalność edukacyjną w zakresie propagowania ekotechnologii, w tym również współpracę z podmiotami aktywnymi w tym obszarze.

źródło: Crowdway